Sunday 29 March 2009

Takziah untuk keluarga Dr Haliza Binti Mohd Shafie

Perwatakan yang lemah lembut,ceria dan mudah mesra itulah yang paling sesuai nak digambarkan Dr kesayangan anak aku ni. Hanim suka panggil Dr haliza ni Dr cantik(anak aku kan kalau bodek no1)tapi memang Dr haliza cantik dan manis pun.

Petang sabtu kebetulan tengah duk depan tv berita kul 5.30pm tu wat aku terencat sekejap. Macam caya tak caya jer, rasa macam kenal jer Dr yang kuar dalam berita ni. Almaklumla semenjak dua menjak politik negara kucar kacir ni aku memang dah maleh nak nengok tv mau pun baca wat kabar. Hari sabtu tu pun kebetulan, tengah duk lepak-lepak sambil buang biji cili kering kuar plak berita 2 Dr pakar kanak-kanak yang hilang dari Hospital Ampang Puteri ini sudah ditemui.

Salah sorang darinya Dr Haliza yang aku kenali sejak hanim kecil lagi, Hanim menjalani rawatan lelahnya di Ampang Puteri dan Dr Halizalah yang merawatnya.

Rasa sedih betul macam tak percaya jer dia dah tak ada. Biasanya bila kami datang riuh doktor Haliza bertanya itu dan ini kepada anak aku... anak aku plak jenis banyak mulut jadi memang riuh ler dia mengusik dengan lorat utaranya.

Aku inform Hanim suruh dia tunggu berita kul 8 mlm mungkin kuar lagi berita tentang Dr Haliza. Apa lagi terkejutla minah sorang tu, siap tanya siapa nak check dia kalau sakit lagi pasni, Dan tak habis-habis dia duk kata kesiannya dia mama...kenapa dia meningal mama...dia baikkan mama...

Aku iyerkan jerla biasala budak-budak kalau dah kenal dan mesra dengan seseorang ni memang akan mudah terasa.

Aku just pesan jer kat dia suruh dia hadiahkan Al-fatiah,yasin dan doa lepas dia solat magrib nanti. Tapi yang bestnya anak aku jawab cam ni" mama kata doa anak-anak yang solleh jer akan sampai pada ibu bapa dia, Dr tu kan bukan ibu hanim macam mana nak doakan dia"...

Arrrggg...anak aku ni, pening...pantang silap cakap sikit...terpaksala aku jadi ustazah jap petang tu explain balik kat dia, sampaila member paham.

Apa pun aku dan seluruh ahli keluarga mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarhamah Dr Haliza, Anggaplah ini salah satu dari ujiannya dan sama-samalah kita berdoa moga arwah di tempatkan dikalangan orang-orang yang solleh dan beriman.

No comments:

Post a Comment