Thursday 12 March 2009

Esok aku nak gi shopping

Citer pasal shopping...aku tak gemar shopping sebenarnya... tapi esok sabtu aku plan aku nak gi gak jap...

Macam tahun-tahun sebelum ni, aku kalau shopping untuk raya biasanya awal tahun, kekadang tu puasa pun tak mula ganti lagi dah gi shopping untuk raya balik...tak elok betulkan...

Tapi nak wat cam ner, dah aku ni memang bukan spisis kaki shopping. Tambahan pula aku tak suka tempat-tempat yang crowded ni... biarla berkali-kali aku dengar orang kata shopping time sale ler bagus.

Memang le murah tapi aku malas... sorry yek bukan berlagak, tapi aku jer yang tak suka...sebabnya nanti ramai orang dan aku terpaksa berasak-asak semata-mata nak buat bayaran.

Maleh nyer akuu...kalau cam tu la gaya nyer, aku kena berasak-asak nak beli barang mau nyer 3 4 harila aku balas dendam tak kuar umah..Aku rasa bila pi time tak der orang ni best tenang, aku bebas buat pilihan belek satu-satu tanpa gangguan...

Esok sabtu aku nak gi cari kain untuk baju kita orang 3 beranak, tu belum masuk maid aku si yus tu..tu tak leh lupa tu...WAJIB.

Saja aku suka buat persiapan awal senang,tak yah nak fikir-fikir dah lepas ni...Nanti time hubby aku dapat bonus aku just tunjuk resit claim balik...Kalau aku cakap awal-awal kat dia nak beli baju untuk raya, confirm nyer dia tak bagi sebab suruh tunggu sale...

Wat awal-awal ni nanti aku gak yang senang, sekarang ni perancangan awal tu penting. Sama aaa...untuk persekolahan puteri aku tu...naik jer awal tahun sekolah mula,bulan January jer aku dah mula menabung balik 80 henget sebulan dalam account khas untuk persedian tahun depan persekolahan plak...itu termasukla baju,kelengkapan sekolah dan register untuk permulaan tusyen(macam orang anak lapan yang sekolah nyer planingkan?ekekee...

Kalau tak wat gitu bila tibe masa nyer mau kopak aku, terkulat-kulat biji mata aku nak keluarkan henget aku selepuk cam tu...bila dah ader persediaan awal cam ni tak la terasa sangat...Hubby aku memang tak campur aaa bab ni...dia nyer part plak kena saving khas every month tuk kita orang nyer insurance dan buget gi holiday jer adilkan...

*Hubby aku cakap tak der makna nyer adil sebab dia keluar lebih dari aku...nasibla bang...

2 comments:

  1. salam,
    Akak malas bersoping. Akak soping setahun sekali jer tapi beli dua tiga helai baju. Masa tu lah akak hangkut baju untuk anak sekali dalam 5, 6 helai. Malas bersesak2. Lagi satu tak suka p masa sales..sume barang lama jer diorang kuarkan. nanti diorang upkan harga pastu tunjuk ada diskaun padahal memang itu ler harga sebelum sales.

    ReplyDelete
  2. Indra,

    Hi there.. Thanks for visit my blog. I serve ur blog too,nice and impressive. Hope to know more about Palembang National heritage and culture from urs. I hope can be there one day.

    Ma_sUyinFikah,

    Salam,

    Samala kita. Sampai kuyup saya kena hujan sabtu tu nak shopping nyer pasal. Mungkin terkejut kot saya turun shopping ..kesudahannya 3 hari mc demam sebab kena hujan...

    ReplyDelete