Wednesday 9 July 2008

Sepi

Puas...itu ayat paling sesuai untuk digambarkan selepas menonton filem Sepi ni, memang since citer ni kuar pun aku dah plan nak pi tengok. tapi hasrat tu terpantut coz tak der partner nak teman, kebetulan semalam ada yang sudi teman jadi dapat gakla tengok. Thanks dik sudi jadi peneman...walaupun suka kutuk aku, sebab aku nangis terima kasihla bebanyak.

Berbaloi rasanya ambil half day semalam semata-mata nak tengok filem Sepi ni sebab memang best,the best part tentula bab Adam(Aflin Shauki) dan Ilyana(Vanida Imran), part untuk Adam ni memang kelakar gilerla lagi-lagi watak Suzy(Nasha Aziz)andartu, tak sangka dia boleh bawak watak perempuan sengal macam tu...hidup betul.

Second part Sufi(Tony Eusoff)dengan Marya(Eja), part yang ni aku touching sikitla...meleleh gak sikit bila Sufi nangis cakap ngan Ashraff " sorry papa tak dapat selamatkan mama" Aduss...tak tahan air mataku.

Tapi antara 3 part ni, part sufi ni la yang paling aku suka walaupun aku tak dapat tengok endnya kena keluar awal ada kecemasan. Mungkin rasanya nak gi tengok sekali lagi sebab, nak tengok kesudahan Marya dan Sufi.

Untuk bab yang ketiga,Imaan(Baizura Kahar)tu rasanya ada yang kurang sikit...cuma dalam part ni, kekuatan cerita ni rasanya lebih kepada watak Khalil(Pierre Andre)yang lebih menghidupkan jalan cerita tu...

Dan lagi dalam filem Sepi ni semua lagu-lagunya best terbuai sekejap...

Satu lagi dalam filem ni, baru aku perasan betapa cantiknya Taman Tasik Taiping tu padahal selalunya bila lepak kat sana tak pulak aku perasan tempat tu cantik sebenarnya...

Jadi sesiapa yang belum tengok filem Sepi ni kalau teringgin nak tengok pergila tak rugi besttttt....

No comments:

Post a Comment