Thursday 8 January 2009

Demam Lagi

Tadi Maid hantar sms,"Za Hanim demam lagi petang ni kena bawa klinik"...Lagi letihnya Hanim asyik demam jer... Aku selalu perasan hanim kalau terlalu penat memang lelah dia akan datang balik... PENAT? Kenapa penat?

Citer tentang ni lagilah aku rasa angin satu badan apa tak nyer... Tahun ni Sekolah Hanim buat pertukaran bilik darjah, Ada ke patut class anak aku tahun ni, di tukarkan ke tingkat paling atas tingkat 3. Bayangkanla budak umur lapan tahun macam tu di letakkan kat tingkat atas, dan yang darjah 4,5,6 ni kat floor bawah...ader ker patut.

Kesiannya aku rasa anak aku tu dah la halus melidi kena naik sampai tingkat 3 dgn bawa beg dan buku lagi kesian plak aku rasa...nak aku suruh Yus hantar sampai keatas masaalah juga, sebab penjaga hanya dibenarkan mengambil dan menghantar anak masing-masing sehingga ke pintu pagar saja, tempat jaga berjaga saja tidak melebihi itu... macam mana nak buat... Bila dia dah sakit macam tu susah hati aku...

Kalau Hanim tu jenis yang sihat ni aku tak kisah sangat tapi masalah nyer dia tu ada lelah/asma. Setiap kali kena serangan comfirm aku jadi penghuni wad kat Hospital Ampang Putri tu paling tak 4 hari duduk wad...Bila dah menjaga dia kat wad benda lain pun ikut terbengkalaila susah...dahla papanya tak berapa sihat, anaknya pun sekejap-sekejap tak sihat yang tersepit surela aku...benda-benda macam nila yang aku rasa makin menambahkan stress pada diri aku...

3 comments:

  1. hikhikhik...sian hanim...orang kata kalau budak lelah cuba carikan hati unta...bagus utk lelah za...

    ReplyDelete
  2. izah,

    u dah try bg multivitamin tak utk anak u? Budak2 ni kadang2 tak cukup nutrient so antibody lemah..maklumla bukan semua suka makan..ade yg payah no nak makan nasik. Try la dulu..cari yg chewable yg ade perisa..so that bole makan mcm gula2. U gi jumpa pharmacyst berdaftar kat pharmacy & mintak die suggestkan brand ape yg sedap utk budak2 makan.

    ReplyDelete
  3. Nonie,

    Hati unta payah nak dapat la,nak kirim-kirim ngan orang yang pergi mekah ni segan pula. Takut orang rasa terbeban pula, nak gi wat amal ibadat leka nak fikirkan hati unta aku kirim plak... anyway ada jual ker kat sini??

    Dr Wahida,

    Multivitamin memang ada bagi, klu gi Hospital Dr Haliza pakar kanak-kanak kat Ampang Puteri tu pun bekalkan vitamin untuk dia...Hanim ni ok cuma masaalah lelah dia ni yang teruk sikit. Kena jaga betul-betul penat tak boleh, sejuk pun tak boleh kena hujan lagila teruk. Dulu masa baby tak ketara sangat tapi bila makin besar ni yang makin bermasaalah...alahan dia menjadi-jadi, baru-baru ni mother in-law cat rumah, bau cat tu pun dia dah tak tahan dah...

    ReplyDelete